KIELICH KIELICH
2568
BLOG

Uderzyłem leminga. Prosto w szczurzy ryj. Przepraszam.

KIELICH KIELICH Polityka Obserwuj notkę 113

Źle się z tym czuję. Napiszę o tym, choć wiem, że to wydarzenie nie medialne jest. Nie chciałem tego uczynić. Proszę mi wierzyć. Wysyłałem "zwiastuny" do kolegi by nie było to dla niego niespodziewane. Początek zdarzenia miał miejsce w chwili gdy oznajmiłem mojemu znajomemu, do wczoraj koledze, że Syn mój pójdzie do gimnazjum "Salezjańskiego". W dalszym opisie posłużę się imieniem, jakże polskim, imieniem kukły Polski na euro2012, SLAVEK. Niech ktoś znajdzie wsród imion Polskich imię SLAVEK.

Więc mój rozmówca SLAVEK, gdy usłyszał o gimnazjum "Salezjańskim" skierował we mnie brudne słowa ubrane w grzecznościową formę: "k..wa! przecież tam krzyże wiszą?!"Zmroziło mnie.

Zwiastun pierwszy. Pytam Slavka, co dziwnego w tym, że mamę wzywa swoją? Krzyże wiszą tam bo to szkoła Katolicka. Ja Katolikiem jestem, moje Dziecko jest Katolikiem, moja rodzina to Katolicy, Jezus dla nas to Syn Boży. Wręcz przeszkadza nam brak Krzyża. Nie zrozumiał. Powiedział tylko cicho, niezrozumiale, choć dla mnie brzmiało jakby przez megafon: "zacofana rodzinka bez przyszłości".

Kto buduje w tobie taką niechęć do Wierzących? Pytam. Jednocześnie pomocniczym pytaniem, czy wierzący Wałęsa jest dla niego zacofanym zgredem bez przyszłości, wbijam Slavka w teren bagnisty. Buduję jego niepewność. On jednak, skromnie jak na swoje możliwości intelektualne, delikatnie lecz stanowczo wyjaśnia mi, że od Wałęsy to niech ja się "odsunę", bo młodzież teraz to śmieje się w internecie, nawet taki fajny filmik jak Jezus ze Świebodzina w kosmos leci, i tutaj te swoje : he,he-he,he do mnie głosi. Ja ripostuję, że śmiesznej by było gdyby Stalin z Szymborską na Bartoszewskim, drzwiach od stodoły, polecieli w chmury. /zwiastun drugi to był/. Tu Slavka pudło rezonansowe wydało błysk. Jak możesz żartować ze zmarłych?! Słusznie zapytał. Ja szybko. A Jezus to żyje? A Bartoszewski to jak tam?

Wiedziałem w tym momencie, że sytuacja wymyka się, nie mamy kontroli nad bzdurami wypowiadanymi. Chcąc zamknąć temat, przykryć innym tematem, wybrnąć z napięcia, rozluźnić atmosferę, rzekłem: Dobra, a co tam u was w domu? I w tym momencie mnie coś pokusiło, nie wiem dlaczego, po co z taką szyderą wyjechałem, powiedziałem: "Dalej opłakujecie Ryśka z klanu?".Tak dla żartu chciałem.

On na to, robiąc szczurzą mordkę, jak Graś przy "izwinitie", powiedział:

A wy dalej opłakujecie Smoleńsk?

Bez zwiastuna. Uderzyłem centralnie, przy jego Żonie, prosto w czerwony szczurzy ryj, w wystawione jedynki górne i dolne za jednym zamachem.

Źle. To nie musiało nastąpić. Kto szczuje Polaków przeciw Polakom?

 

Dzień drugi: Rozmowa z Żoną Slavka

Mówię szybko i natychmiast. Uraz, czy Slavek ma jakiś uraz do mnie? Odpowiada. Ma! Oczywiście, że ma, ma uraz i uraz. Uraziłeś go przy mnie i to go boli najbardziej. Ja odpowiadam. On uraził mnie, też przy Tobie. Pozwól, że wytłumaczę jak potrafię najcelniej moje zachowanie. Przechodzę tu do zawiłego tłumaczenia wyższości wartości duchowych nad materialnymi, Ona przerywa mi celnymi uwagami typu, ale widziałam w tv, ale słyszałam mówili, ale każdy to wie, ale wiem przecież, ale daj spokój z tym zamachem... -zwykłem nie używać słowa smoleńsk, bo wiele osób jest "zmęczone smoleńskiem". Wtedy zapytałem. Czy ważna jest przeszłość? Ona na to odpowiada, że ważna ale, bo przyszłość, teraz, tu, to są sprawy którymi trzeba żyć! Co się babrasz w przeszłości, komu to służy?! Mówię spokojnie wtedy. Czy nie łatwiej jest Tobie zrozumieć Twoją Matkę kiedy znasz jej przeszłość, znasz jej historię, wiesz dlaczego zostawiła męża bydlaka, dlaczego trudno jej zaufać obcym, bo była bita i znecał się cham i prostak nad jej niewinnym Damskim obliczem? Czy łatwiej jest Tobie przytulić i ukochać swoją Matkę, która uderzyła Cię czasem w emocjach, w swojej bezradności, w chwili słabości wynikającej z przebywania w bestialskim otoczeniu?
Ja dlatego chcę znać Historię prawdziwą mojej Ojczyzny, mojej Rodziny, by rozumieć i umieć pokochać Je Prawdziwymi.

Slavek więc niech leczy "chomika" i wraca do zdrowia, bo wiele wartościowych osób uznało, że lepiej przebudzić się mentalnie po "strzale" z lewej prostej, niż przebudzić się podczas reanimacji po wybuchu, katasrofie spowodowanej przez osoby jemu miłe. Ja przepraszać nie będę. Jak chce mi podziękować to wie jak mnie znaleźć. Zapytaj go jeszcze, czy bardziej wierzy własnym zmysłom czy mediom? "Jedynki" to rzeczywistość, "tvn" to matrix.

Na tym skończyłem. Ona jeszcze mówiła, że mnie rozumie, że wie, że tak, tak. Może "przelazła" na moją stronę? Oby.

Brakuje mi argumentów, żeby pokonać ignorantów. Brakuje mi siły, żeby rozwalić tą skorupę zakłamania jaka okrywa naszych znajomych, bliskich...

"Niebo samo nie spadnie, trzeba je osiągnąć;
I Pan Bóg sam nie zstąpi, potrzeba go ściągnąć" /A.Mickiewicz/

KIELICH
O mnie KIELICH

Mt 13-41 "Syn Człowieczy pośle aniołów swoich: ci zbiorą z Jego królestwa wszystkie zgorszenia i tych, którzy dopuszczają się nieprawości, 42 i wrzucą ich w piec rozpalony; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka